5 nasvetov za pisanje motivacijskega pisma

 

Tamara Nanaja Trani, Integraledu.si

5-minutno branje


Motivacijsko oziroma spremno pismo, je obvezni del dokumentacije, ki jo je potrebno priložiti takrat, ko se prijavljate za študij v tujini, na razpisano delovno mesto ali takrat, ko iščete financerje za vaš študij ali kakšen drugi projekt.


IntegralEdu je projektni partner društva VTIS.

 

V mednarodni pisarni IntegralEdu, kjer mladim pomagamo pri vpisu na študij v tujino, redno pripravljamo individualne in skupinske delavnice pisanja motivacijskega pisma. V nadaljevanju lahko preberete nekaj nasvetov, ki jih redno dajemo dijakom in študentom. Nasveti so pomagali že marsikomu, ki ni najbolj vešč pisanja, pa tudi tistim, ki se sicer znajo odlično pisno izražati, a se jim zatakne, ko morajo predstaviti sebe ter izpostaviti svoje kompetence in vrline.

Prijava na študij v tujini poteka skozi več stopenj. Najprej je potrebno raziskati primerne univerze in narediti izbor tistih, na katere bi se želeli prijaviti. Ob tem se je smiselno posvetovati tudi z izobraževalnim svetovalcem, ki vam lahko predstavi tudi univerze, ki jih še ne poznate.

Ko izberete univerze, na katere boste kandidirali, je potrebno pripraviti celoten seznam prijavne dokumentacije, ki jo boste potrebovali. Motivacijsko pismo je obvezni del prijavne dokumentacije za veliko večino univerz v tujini. Motivacijsko pismo je namreč pomemben kriterij pri ocenjevanju kandidatov za študij, konkurenca pa je velika.

Motivacijsko pismo je vaša vizitka

Motivacijsko pismo in življenjepis sta vaša takoimenovana vizitka. V motivacijskem pismu izpostavite svoje interese, znanja in sposobnosti ter navedete razloge, zaradi katerih želite študirati izbrano smer. Dobro premislite o tem, kaj vse boste v motivacijskem pismu izpostavili. Pišite predvsem o vaših interesih, znanjih in sposobnostih, ki so pomembne in smotrne za študij, na katerega se prijavljate. Bodite kratki in jasni.

Dobro napisano motivacijsko pismo vam omogoča, da izstopate od drugih prijaviteljev in močno poveča vaše možnosti za sprejem.

Vzemite si dovolj časa

Naše večletne izkušnje priprave prijav in motivacijskih pisem za študij v tujino dokazujejo, da priprav nikakor ne gre podcenjevati. Potrebno je vložiti dovolj časa in truda v samo pripravo na pisanje motivacijskega pisma. Treba se je zavedati, da v relativno kratkem pisanju povzemate vse svoje dosedanje življenje ter hkrati izpostavljate svoje želje, pričakovanja in upanja za prihodnost.

Da boste vse svoje misli jasno izrazili in bodo bralci na drugi strani točno razumeli, kaj jim sporočate, si vzemite dovolj časa za pripravo. Izpišite si vaše ključne dosežke in zraven zabeležite, kako se ti navezujejo na vaša karierna pričakovanja v prihodnosti. Naredite t.im. “skeniranje” svojega življenja. Razmislite o vsem kar ste počeli, prebrali, delali, ustvarjali, študirali, nastopali … in izpišite katere kompetence in vrline ste pri tem razvijali. Te zapiske nato smiselno povezujte z vašimi ambicijami in interesi, ki jih imate. Več časa, kot si boste vzeli za pripravo in zapiske, boljše motivacijsko pismo boste na koncu pripravili.

Velikokrat pomaga, če tvoje motivacijsko pismo prebere več oseb in nanj poda komentarje, saj se njegova vsebina skozi branje tujih oči vsakič drugače razume in se lahko način podaje relevantnih informacij še izboljša.
— Tadeja Urbas, Geneva Graduate Institute, Švica

Ključ je v pravilni strukturi

Vsako uspešno motivacijsko pismo je sestavljeno iz treh delov:

  • uvod,

  • jedro,

  • zaključek.

Ker so uvodi izrednega pomena, morajo bralca navdušiti s pripovedovanjem osebne zgodbe ali z vpletanjem najljubšega citata na zanimiv in prepričljiv način.

V jedru motivacijskega pisma se od vas pričakuje, da opišete svoje sposobnosti, interese in dosežke, načrte za prihodnjo kariero in seveda motivacijo za izbiro določenega programa. Pri tem bodite pozorni na to, da je večji del jedra namenjen vašim ambicijam, pričakovanjem in rezultatom, ki jih pričakujete v prihodnosti. Pretekli dosežki naj v motivacijskem pismu zavzamejo manj prostora, kot napovednik vaše prihodnosti, v prepletu s sedanjo aktivnostjo.

Zaključek dobrega motivacijskega pisma običajno vsebuje kratek povzetek napisanega in udaren, pozitiven konec. Bolj vljudni pisci radi vključijo tudi zahvalo bralcu.

Naj ne bo daljše od ene strani (A4). Predlagam, da ne nadrmadiš vsega teksta skupaj, ampak ga razdeli v odstavke, saj je tako lažje berljivo. Vsak odstavek naj ima svojo temo, hkrati pa naj se odstavki povezujejo.
— Eva Casagrande, University of Cambridge, Velika Britanija

Sprostite svojo ustvarjalnost

Formula za uspešno motivacijsko pismo sestoji iz dobrega načrtovanja, natančne strukture in ravno prave količine ustvarjalnosti. Ne premalo, a tudi ne preveč. Ne pozabite, da je namen spremnega pisma pokazati, kakšna oseba ste, katere so vaše prednosti, kaj vas loči od drugih prijaviteljev in kaj lahko vi date univerzi.

Motivacijsko pismo je edini dokument v vsej vaši prijavni dokumentaciji, ki vas opiše na bolj subjektiven način. Je edini dokument, preko katerega si vas oseba v prijavni službi dejansko lahko predstavlja. Zato si vsekakor dovolite biti kreativni, a pri tem pazite, da vaše pisanje ne postane preveč neformalno. Nenazadnje še vedno pišete z namenom akademskega študija.

Pri pisanju skušajte biti čimbolj izvirni, četudi navdih iščete v drugih motivacijskih pismih, ki ste jih morda prebrali. Vsekakor pa vedno, ne glede na vse, bodite iskreni. Natančnost in iskrenost sta zelo cenjeni, zato svoje motivacijsko pismo resnično napišite sami.

Po mojih izkušnjah je zelo pomembno, da pismo oblikujemo specifično za ponujeno mesto, saj je posledično veliko večja verjetnost pozitivnega odziva - na tak način se izrazi tvoj interes in tudi vloženi čas in trud se poznata.
— Lara Jerman, Sorbonne Université, Francija

Personalizirajte motivacijsko pismo

Če se prijavljate na več različnih univerz, pripravite različna motivacijska pisma, glede na posebnosti programa, univerze, ali mesta oziroma države, kamor se vpisujete. Vsako univerzo zanima, zakaj se prijavljate prav k njim in bodite pozorni na to, da jim boste to jasno sporočili.

  • Kaj je resnični razlog za to, da ste se odločili za to študijsko smer?

  • Zakaj ste izbrali prav to univerzo?

  • Zakaj bi radi študirali v tem mestu, v tej državi?

Povejte to v motivacijskem pismu.


V mednarodni pisarni IntegralEdu vsakih nekaj tednov organiziramo skupinske delavnice pisanja motivacijskega pisma. Za aktualne datume obiščite našo spletno stran www.integraledu.si ali nas kontaktirajte.